Skip to main content
home-page

Veilig onderweg in het verkeer

Om de veiligheid op de weg te verbeteren, willen we alle Belgen een stem geven. We gaan samen met jou op zoek naar plaatsen in jouw buurt waar het verkeer een stuk veiliger kan.

3690
22

Ontdek en steun de ingediende voorstellen hieronder

Willekeurig
Populair
Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen
Les trottoirs de la Wolfshaegen (Neerijse > Stroobantsstraat) sont réservés aux vélos avec le panneau D7. Cela signifie que les piétons doivent céder le passage aux vélos ce qui met les personnes (agées), les parents accompagnés d'enfants en danger
Il suffirait que la Commune, comme d'autres dans les environs, - remplace le panneau D7 (partie de la voie publique réservée aux cyclistes) - par le panneau D9 (a ou b) ou le panneau D10 (partie de la voie publique réservée aux cyclistes ET AUX PIETONS) J'ai déja vécu la situation ou un cycliste (je les respecte, étant moi-même adepte) m'enguirlande et me force à me déplacer sur la route pour le laisser passer !!! Si ce genre de situation devait se produire, quid des responsabilités et interventions des assurances en cas d'accidents ??? L'avantage complémentaire de ces panneaux D9 et D10 est que les cyclistes ralentiraient quelque peu puisque c'est une voie PARTAGEE, plutôt que de foncer aveuglément... NB : j'ai déjà formulé cette demande à la Commune il y a plusieurs années mais sans réaction.
Patrick
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel vrachtwagens, geen plaats meer voor personenwagens. Gevaar voor sandwitch
Ingaan op het voorstel van VBO: nachttransporten voor vrachtverkeer om files te verminderen, maar dat wel beperken tot de snelwegen. Overladen van vracht op bestelwagens, bv aan autostraderestaurants is daarbij noodzakelijk. Groot vrachtverkeer blijft dan meer weg uit de dorpskommen (dode hoek). Die bestelwagens kunnen eventueel na hun lading te hebben gelost bij de eindbestemmeling en dus voor een deel werkloos zijn omgebouwd worden tot tot mini autobussen waardoor dat ze inzetbaar worden als flexbussen. De lijn wil met hun project onder de benaming "Hoppin" zich concentreren op beter vervoer op de hoofdassen. Flexbussen zouden dat verlies moeten opvangen, maar daar is nog niets te merken. Organisaties zoals Huber zijn hiervoor niet de beste oplossing. Nu men toch "Hoppin" wil doordrukken kan de vraag worden gesteld of analoog aan de bestelwagens waarvan hoger sprake iets gelijkaardigs kan ontwikkeld worden om de oude PCC trams die in Antwerpen nog rijden om te bouwen tot goederentrams, vooral dan voor pakjes (ADR en zware bulktransporten komen natuurlijk niet in aanmerking). Als "testcase" volstaat het eens een verbinding te voorzien tussen de terminus in Zwijndrecht (lijn 3) en de terminus aan de luchtbal (lijn 1 & 6), zonder haltes onderweg. Fietsen meenemen op tram en bus, eventueel via aanhangwagens moet ook mogelijk zijn: het kan wel voor vouwfietsen en (gevaarlijke) e-steps, waarom dan niet voor gewone fietsen? Dat hoeft niet op elke tram of bus te kunnen en elke halte hoeft evenmin bediend te worden: voor-en natransport kan voor de passagier per fiets.
Eric
0 0
Meld je aan om te reageren
Heel weinig politiecontroles op verkeerd parkeren onder andere op woonerven, op 30 en 50 km maximum, en op fietsstraten. Bovendien is hier een levensgevaarlijke situatie voor voetgangers op het kruispunt Lierse steenweg met de Borsbeekse steenweg.
1. Permanente politiecontroles voor maximum snelheid, fietsstraten en verkeerd parkeren. 2. Vertragende infrastructuur zoals bloembakken en drempels. 3. Verkeerslichten op gevaarlijk kruispunt anders regelen zodat je als voetganger veilig de Lierse steenweg kan oversteken bij het eindpunt van tram 15.
Gerd
0 0
Meld je aan om te reageren
Velen zijn bezig met hun GSM: En dit zie ik heel regelmatig op de autostrade. En zeker Camionchauffeurs. Er wordt weinig of geen controle gedaan.
Meer controle op de weg, want dat zie je niet meer of toch weinig!!
Johny
0 0
Meld je aan om te reageren
Dit stuk van de Staf Bruggenstraat wordt gebruikt als keerpunt voor bezoekers van de handelszaken in het begin van de Sint-Bernadettestraat. Een straat waar enkel bewoners moeten zijn lijkt een autostrand.
Parkeerplaatsen voor bewoners.
Marco
0 0
Meld je aan om te reageren
Verkeer komt langs alle kanten. Zeer gevaarlijk voor fietsers (fietspad eindigt plots)
Fietspaden over hele kruispunt. Lichten beter afstellen
Catharina
0 0
Meld je aan om te reageren
auto's moeten fietspad continu oversteken op de italiëlei
gewoon één laan voor auto's naast de hoofdbaan en één fietspad in dubbele richtingen
Wilson
0 0
Meld je aan om te reageren
Komende vanuit de Kapelstraat naar de Tisseltsesteenweg : slechte zichtbaarheid door struiken / afsluiting op de hoek rechts.
Bewoners vragen struiken te verwijderen of met regelmaat te snoeien.
Raf
0 0
Meld je aan om te reageren
De Baeckelmansstraat van aan de Brug tot het kruispunt met de Jozef De Blockstraat is te smal.
Alvast het jruispunt Baeckelmansstraat - Jozef De Blockstraat ruimer maken. Over het hele stuk van aan de Jozef De Blockstraat tot de brug is het veel te smal op drukke momenten (spits, schoolbegin, brug gesloten...), waardoor auto's frequent op het voetpad rijden om tegenliggers te kunnen kruisen ter hoogte van geparkeerde voertuigen. Oplossing is parkeerverbod over dat stuk van de Baeckelmansstraat met als alternatief bijkomende parkeerplaatsen voor de buurtbewoners voorzien in de Kotterlaan, buurt Sporthal Tisselt.
Raf
0 0
Meld je aan om te reageren
fietser wilt oversteken richting gelrode, afkomen van Aarschot, Fietser komt op groen MAAR voetganger blijft op rood. Wat zien automobilisten als deze groen hebben, aaah tis rood voor voetganger dus we slagen rechts af, terwijl fietser groen heeft
Voetgangers ook groen geven wanneer fietsers groen krijgen en het probleem is al opgelost. Eerst fietsers groen, dan op rood en dan pas automobilisten op groen.
Sara
0 0
Meld je aan om te reageren
De algemene zone 30 zorgt ervoor dat automobilisten ofwel systematisch in overtreding zijn ofwel systematisch op hun snelheidsmeter aan het kijken zijn i.p.v. letten op het verkeer rondom hen.
Rond scholen en ziekenhuizen is een zone 30 gerechtvaardigd. Elders mag dit gerust 50 zijn zoals vroeger. Het zijn trouwens niet alleen de auto's die voor gevaar zorgen. Steps en e-bikes worden dikwijls op een onverantwoorde manier gebruikt. Over de voetgangers wordt er door niemand gesproken, die moeten maar wegspringen.
Willy
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietser die tegen de rijrichting van auto's rijden; zebrapaden te kort op ronde punten; oversteek in centrum zonder markeringen
Fietsers rijden altijd rechts, zebrapaden verder van drukke ronde punten; markeringenvoor oversteek voetgangers
Michel
0 0
Meld je aan om te reageren
Carrefour rue des Bluets/rue Verte ,pas de visibilité priorité de droite et véhicules en stationnement sur la gauche à moins de 5 mètres
Interdiction de stationnement à gauche et miroir de visibilité pour les véhicules venant de droite
Anne
0 0
Meld je aan om te reageren
Fietspad ligt net voor de in en uitritten voor de bedrijven. Het fietspad ligt steeds vol met steenslag en slijk door de vele Camions.
Fietspad aan de overkant plaatsen of zelfs het fietspad langs de achterzijde van de bedrijven zou nog beter zijn.
Annelies
0 0
Meld je aan om te reageren
Te veel verkeer
Auto krijgt nog steeds voorrang, fietsers moeten te lang wachten
0 0
Meld je aan om te reageren
Per fiets uit zijstraten van St.-Katelijnestr. om linksaf -> Katelijnepoort, verlenen rijwielers -> Katelijnepoort, komen van links, nooit voorrang.
Aan elk kruispunt B17 met oranjeknipperlicht bovenop.
Nele
0 0
Meld je aan om te reageren
grotstraat Peer geen verkeersremmers, hoge snelheid voorrang van rechts in de buurt van school, kinderen hebben hier geen zicht op
verkeersremmers, voorrang van rechts (aan cromsstraat wijzigen, versmalling maken
0 0
Meld je aan om te reageren
Het is een drukke toegang van Nederokkerzeel en Berg centrum naar de steenweg Haacht-Brussel doch dezetoegang is niet beveiligd door verkeerslichten. Reden : deze toegang is geen KRUISPUNT
Eenvoudig : verkeerslichten plaatsen
André
0 0
Meld je aan om te reageren
Klaverblad Lummen blijft nog steeds gevaarlijk.
Als iedereen de regels zou toepassen en minder gehaast zou zijn is dat daar perfect in orde.
André
0 0
Meld je aan om te reageren
Ondanks zone 50 wordt hier bij momenten bijzonder snel gereden
Aangezien snelheidscontroles een beperkt effect in de tijd hebben, kan bijna niet anders gewerkt worden met verkeersremmende infrastructuur. Dit gedeelte van de straat is zone 50, en de straat zelf nodigt inderdaad uit om sneller te rijden, maar het loopt soms echt de spuigaten uit (tot claxoneren toe wanneer je je eigen oprit wil oprijden)
Kurt
0 0
Meld je aan om te reageren
Een aantal jaren geleden is de Sint-Truidersteenweg heraangelegd doordat de Ikea er dichtbij een winkel opende. De op- en afritten van 2 autosnelwegen komen daar op uit, plus dan nog een weg naar de Ikea. Op de spitsuren is het daar levensgevaarlijk.
De aanrijstroken zijn veel tekort, zodat wagens op het rijvak aankomen terwijl de auto's op dat rijvak groen krijgen en soms de weg worden afgesneden door auto's die de volgende afslag moeten nemen.
Marie-paule
0 0
Meld je aan om te reageren
Zichtbaarheid om van aan Goed apotheek links de Désiré Mellaertsstraat in te rijden.
Vroeger was de Désiré Mellaertsstraat gewoon een doorlopende straat. Door een vreemde ingreep, loopt de Stadionlaan nu over in de Désiré Mellaertstraat (richting Goed apotheek) en als je van aan de apotheek gewoon de Désiré Mellaertstraat wil volgen, is het net alsof je een straat links inrijdt, maar je moet voorrang geven aan het doorlopend verkeer, dat uit de Stadionlaan komt, terwijl je door een haag rond het huis op de hoek Désiré Mellaertsstraat/Stadionlaan het zicht herleid is tot 0. Je moet dus met je wagen al redelijk ver doorrijden voor je zicht hebt op het verkeer, dat van rechts komt en dan sta je in de weg (eigenlijk midden op het kruispunt) van de verkeer. Oplossing : van de Désiré Mellaertsstraat gewoon terug een doorlopende straat maken met voorrang op het verkeer dat uit de Stadionlaan komt.
Inge
0 0
Meld je aan om te reageren
tweevaksbaan zonder fietspad. Voetpad soms maar 30cm breed. Nu zone 50. Inhalende auto's rijden vaak rakelings langs de fietsers
Fietsstraat
Joz
0 0
Meld je aan om te reageren
Vooral het fietsverkeer; men komt van de Prins Boudewijnlaan waar er langs beide kanten in 2 richtingen mag fietsen. Men draait dan de Drie Eikenstraat in en men denkt dat men daar ook in de tegengestelde richting mag fietsen.
Breng witte pijlen aan op de fietspaden in de Drie eikenstraat en maak de fietser erop attent dat in DAAR MET DE RIJRICHTING MEE MOET FIETSEN. Er worden dagelijks op het nippertje zware en dodelijke incidenten vermeden. En nu het begint te schemeren en de meesten zonder verlichting, helm en fluo hesje fietsen, is het nog erger?
Monique
0 0
Meld je aan om te reageren
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 3690 bijdragen